Primer entrebanc de l'escenari A: la distància de seguretat

Imatge de Miroslava Chrienova a Pixabay

A l'esborrany de les instruccions amb les mesures excepcionals per al curs vinent, s'hi contemplen tres escenaris. Hem començat a treballar per organitzar l'escenari A, que correspon a l'atenció presencial de tot l'alumnat, amb determinades restriccions de seguretat i higiene.

El condicionant més important és la distància de seguretat recomanada (2,25 m² per persona). En el nostre cas, a les aules on hi cabien trenta alumnes, ara n'hi caben vint-i-dos. Tot just fent el càlcul d'ESO i batxillerat, els nombres són aquests:
  • Primer d'ESO: de 4 grups es passa a 5,5.
  • Segon d'ESO: de 5 grups es passa a 6,5.
  • Tercer d'ESO: de 6 grups es passa a 8.
  • Quart d'ESO: de 4 grups es passa a 5,5.
  • Primer de batxillerat: de 8,5 grups es passa a 13,5.
  • Segon de batxillerat: de 8 grups es passa a 13.
Això suposa passar d'un total de 35,5 grups a 50 grups i 4 mitjos (que a efectes pràctics són grups sencers perquè han d'estar a la seva pròpia aula).

El problema d'aquest increment de necessitat d'espai es podria intentar resoldre posant una part o la totalitat de batxillerats l'horabaixa, però de forma automàtica es genera un problema que escapa a les possibilitats de ressolució per part del centre: només seria viable amb un increment del 50% del nombre de docents perquè cada grup ha d'estar atès durant tot el seu horari per un professional cada sessió de classe.

A tot això s'hi han d'afegir els 500 alumnes d'FP, amb una problemàtica d'espai encara major pel caràcter pràctic dels seus estudis.

Les reflexions, comentaris i aportacions seran benvingudes. Seguim treballant.

Comentaris

1. Hola Jaume, ens aniria bé que indicàssis el número d'alumnes de cada nivell per veure com heu fet els números.

Per exemple a 2n d'ESO (no PMAR) enguany hi havia 130 alumnes, dels qual uns poc repetiran, atenent que a 3r d'ESO alguns també repetiran, en el millor dels casos tendràs 130 alumnes a 3r d'ESO, això ens suposaria 4,3 grups de 30 alumnes i 6 grups de 22 alumnes, a n'això cal afegir un PMAR. En conclusió a l'escenari A a mi em surten 6 grups de 3r ESO+1 grup de PMAR, es a dir 7 grups en total i no els 8 grups que vos surten a vosaltres.

Per tant es necessita saber els número d'alumnes per pensar escenaris però també que ens informeu de la quota, perquè el que és evident és que si ens donen el mateixos professors encara que:
    . ens poseu a tothom a 21h
    . poseu els càrregs al doble d'hores de classe
    . poseu tot el departament de Orientació a fer classe
    Crec que no surten les hores de professorat per impartir les hores de classe que plantejau.

Es a dir, que si ha de ser presencial tot, no es poden fer els grups de 22 alumnes i s'han de fer grups més nombrosos. Si ens dones el números per ventura si que podríem fer càlculs, jugant amb les 21 hores, etc. i veure quants grups podríem augmentar!

També seria important que ens demanàssis a tots si estaríem disposats a fer les classes de batxillerat i FP en torn d'horabaixa.

Respostes
    1. Moltes gràcies per les teves observacions i idees.

Si no canvien les instruccions, el pla de contingència ha de ser aprovat pel claustre i el consell escolar.

Si rellegeixes l'entrada al blog, veuràs que hi ha respostes a algunes preguntes que fas.

Ben aviat (dilluns o dimarts), concretarem la implicació que heu de tenir els departaments mitjançant els caps de departament en l'elaboració del pla de contingència.

Elimina
  2. Som na Francina Flexas

ResponElimina
  3. He rellegit el teu comentari i el meu, no hi ha cap resposta a cap pregunta que jo faci. Al meu comentari primer he fet el càlcul de grups amb els números de 2n d'ESO cap a 3r d'ESO de les estadístiques de la nostra memòria, després t'he demanat la quota i els números de alumnes que considerau a cada nivell per comprovar aquest càlcul i per acabar he fet una observació basant-me en fets objectius i t'he recomanat que ens demanis al claustre si estaríem disposats a fer les classes de batxillerat i FP en torn d'horabaixa.

Insisteixo que sense números és parlar per parlar... i per suposat que pens que no és un blog el lloc on s'ha d'elaborar un pla de contingència amb el calat que tindrà aquest cara al curs vinent.

Les reflexions, comentaris i aportacions s'han de basar en dades i s'han de treballar als departament per després poder fer la millor planificació possible, per qualque cosa les instruccions indiquen que és el Claustre i el Consell escolar qui aprova aquest pla, així doncs et torn reiterar l'oferiment que t'hem fet des del meu departament a participar en aquesta planificació. Quan abans ens diguis com podem ajudar molt millor.

ResponElimina
  4. Hola! la situació és molt complexa i, des del meu punt de vista, les aportacions i el debat s'haurien d'articular a partir de la comissió pedagògica, ja que allà hi ha un representant de cada departament, fet que garanteix que tothom estigui informat i pugui participar per tal d'aconseguit un pla el més consensuat possible. Salut i bon cap de setmana!

ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Propostes per a les reunions virtuals