Com anem de competència digital?

Els centres educatius que no estàvem preparats vàrem haver de muntar un ensenyament a distància en dues hores. El sobreesforç que això ha suposat per a la comunitat docent (alumnat inclòs) ha estat esgotador. Una de les causes ha estat l'escassa competència digital que tenim. Alumnat i professorat tenim molt que aprendre per manejar-nos amb comoditat i coneixement de causa per la nostra pròpia època.

A partir d'ara, la competència digital ha d'esdevenir quelcom prioritari per no continuar estar preparant d'una forma fantàstica l'alumnat per a un món que ja no existeix. Quan es té la informació necessària per no caure en els mateixos errors, no emprar-la és irresponsable o ingenu, però en qualsevol cas és inconvenient.

Com ens preparem? No hi ha una recepta única, perquè la casuística de cada centre és molt diferent, però segur que es poden trobar models d'èxit que ens serveixin per reflexionar i començar a construir el nostre castell educatiu. Al Llompart ens hi hem posat amb la il·lusió de qui estrena una jugueta nova, però amb el vertígen del novell.

Comentaris

1. A mi em sembla que la forma fantàstica de preparar els al.lots ha estat aquesta "preparació" digital que hem fet durant el confinament. Avui he vist les notes dels alumnes i m'he quedat meravellada de la "millora" que han experimentat molts d'ells, millora que no crec que haguessin assolit amb classes presencials.
    En vista d'aquests resultats jo crec que tots els alumnes i les seves famílies preferiran estudiar des de casa.

ResponElimina
  2. M'agradaria reflexionar dues qüestions: la primera és que, d'alguna manera, hauríem de donar l'enhorabona a totes les famílies que s'han implicat en aquesta 3a avaluació. Si hi ha hagut una resposta positiva ha estat perquè, des de casa, s'hi han esforçat. La segona, la negativa, és que no hi han tengut cabuda ni les famílies pobres, ni les que tenen poca cultura o bé que pertanyen a d'altres cultures i, per exemple, no entenen cap de les dues llengües l. I això, crec que s'hauria de tenir molt en compte a l'hora de tractar la competència digital. Per molt que deixem ordinadors i donem targeta wifi, si no hi ha possibilitat d'ajuda a casa o un extra al centre, continuarem igual.
    Repetesc, crec que no podem cloure el curs sense donar l'enhorabona a les famílies que sí han sabut i pogut fer un seguiment de la feina online i a les que, sense saber-ne res s'hi han implicat.
    La resta ha d'estar ben controlada per trobar alternatives serioses

ResponElimina

Entrades populars d'aquest blog

Propostes per a les reunions virtuals